Ролята на социалните медии
Те дигитализират и променят ритъма и начините на комуникация между хората. Ние, консултантите от Хорайзънс България, също активно ги използваме в ежедневната си работа. Донякъде те улесняват работната ни при осъществяване на контакт или комуникация с кандидати и специалисти. Социалните медии, които използваме в Хорайзънс България при търсене на кадри, са LinkedIn, Facebook, XING, Google+ и Twitter. Също така използваме и различни групи по отрасли, някои от тях са професионални, а други по интереси с членове над 500 човека.
LinkedIn и Facebook са медиите, които използваме най-активно в работата си. Между тях има някои основни разлики. От една страна, LinkedIn е мрежа с изцяло професионална насоченост. Тук не става въпрос само за персонални регистрации, но и за employer branding на компанията. Корпоративната страница предоставя секция за отворените позиции (See jobs), която улеснява работата на специалистите подбор, защото потребителите могат директно да кандидатстват. По този начин LinkedIn се превръща в платформа за търсене на работа. От друга страна, Facebook пък задава неформален и фамилиарен тон на комуникация. Това е медия основно за развлечение и непосредствена информираност. Ако използвате този канал за търсене на подходящи кандидати, то от личен опит споделяме, че публикациите със снимки и видеа привличат най-силно вниманието на аудиторията.
Обикновено се придържаме към следните стъпки при оповестяване на информация за отворени позиции в социалните мрежи:
През личните си професионални профили консултантите директно таргетират и контактват специалисти. Възможно е публикацията да се сподели и директно от тях.
И не забравяйте – коректно и етично е да отговорите на всички кандидати, които се свържат с вас. Дори и да не са подходящи!
Разбира се зад виртуалната комуникация в социалните мрежи стоят и рискове. Някои от тях, с които се сблъскваме, са изброени в следващите редове:
Основен недостатък е, че споделената информация там е неконтролируема и не бихме могли да филтрираме аудиторията, до която ще достигне.
Понякога обявата достига до прекалено много хора, които не отговорят на изискванията, но въпреки това кандидатстват. Това от своя страна отнема голям времеви ресурс на специалистите.
В практиката ни има случаи, при които кандидати се свързват с нас по повод обява, която вече не е актуална (от месец или година). За това е важно да следим каналите си и да подаваме систематично и регулярно информация. Хората често гледат заглавието, но не и датата, на която е публикувано съобщението.
От опита си можем да споделим и нашите добри практики:
Креативността и нестандартният подход са необходими в съвременното общество, пренаситено от информация.
От маркетингова страна се наблюдава, че публикациите със снимки и текст достигат до по-голяма аудитория и по-често получават реакция (лайк), за разлика от тези, съдържащи само текст. Когато ние публикуваме пост в социалните мрежи, често добавяме кратък и подканващ към действие текст или фраза, също прилагаме линк към нашия сайт за подробности.
Заловиха един от най-опасните български хакери
Използвана практика са и нашумелите хаш тагове (#). Те спомагат за по-доброто таргетиране на поста.
В случай, че компанията може да си го позволи, ние препоръчваме наемане на специалист дигитален маркетинг, който ще подходи професионално и ще се отплати в дългосрочен план. Сферата на онлайн маркетинга е динамична, постоянно променяща се и изискваща непрестанно учене и актуализиране. Ето защо такъв специалист, освен че ще даде по-добри резултати, ще спести ценно време и усилия на консултантите или мениджъра.
Това, което работи за една компания, не винаги е валидно за друга. Най-добре е да изготвите стратегия за социалните медии, която съответства на визията ви за подбор. Ние споделяме практиките, които са успешни за нас. Вярваме, че някои от тях биха били полезни и за вас!
Източник: Дир