Илон Мъск се отказва от електрическият двигател
Илон Мъск спира да произвежда автомобили Tesla (Тесла), той ще експериментира с „глупаво“ гориво.
Пионерът в областта на електрическите превозни средства (EV) и основател на многомилиардното предприятие Tesla Илон Мъск обяви шокираща промяна в компанията. Tesla е лидер в областта на иновативните електрически превозни средства. Ето защо е меко казано шокиращо, че Мъск заяви, че компанията ще пренасочи фокуса си към водородната енергия.
Някога „най-глупавото гориво“, а сега гориво на бъдещето?
Мъск е изказвал по-рано критики към водорода като средство за съхранение на енергия. В телевизионно интервю той заяви, че водородното гориво е „най-глупавото нещо“. Решението най-вероятно е стратегически ход за запазване на конкурентоспособността, тъй като електромобилите стават все по-разпространени на пътя. Технологията на водородните горивни клетки се проучва също и от Япония. Разработването и проучването на технологията на горивните клетки е не само оправдано решение, но и ще разнообрази продуктовите предложения на Tesla и ще я задържи напред като автомобилен лидер.
Възможностите на технологията на горивните клетки са изключително доходоносни.
Не само че водородната енергия е с нулеви емисии и страничен продукт от нея е само водата, но и ще открие възможности за използване на чист водород в съответствие с екологичните цели. Първият автомобил, задвижван с горивни клетки, се очаква да дебютира през 2026 г. Не само че изследването на водорода е изненада, но и датата за разкриване на първия им модел бързо наближава.
Tesla е определила амбициозна дата за пускането на първия си автомобил, задвижван с водород, до 2026 г.
Моделът е наречен „Model H“ и ще използва усъвършенствана технология за горивни клетки. Tesla планира да напредне и да реши проблемите със съхранението на водорода и свързаната с него инфраструктура.
Понастоящем в САЩ има по-малко от 17 000 автомобила с водородни горивни клетки, като всички те се намират в Калифорния. Калифорния е единственият американски щат с мрежа от станции за зареждане с водород на дребно. За да станат автомобилите с водородно задвижване по-разпространени, ще трябва да се разработи нова инфраструктура, която да поддържа тази нова технология. Досега Honda, Hyundai и Toyota бяха единствените компании, които предлагаха търговски превозни средства, задвижвани с водород.
Как всъщност работи автомобилът с водородни горивни клетки?
Електрическият двигател в автомобилите с водородни горивни клетки е същата технология, която се използва в електромобилите за завъртане на колелата на автомобила. Разликата е, че вместо да се захранват от акумулаторна батерия, автомобилите с водородни горивни клетки се захранват от горивна клетка, при която чистият водород преминава през мембрана, за да се съедини с кислорода от въздуха. По този начин се произвежда електричество за задвижване на колелата. Водните пари са единственият страничен продукт на процеса. Шофьорите ще трябва да зареждат автомобилите си с резервоари с високо налягане от въглеродни влакна на „водородни бензиностанции“.
Проблемът е, че за да създадем чист водород, който да захранва горивната клетка, ще трябва да използваме значително количество енергия, за да извлечем този водород от съединението.
Чистият водород сам по себе си се намира много трудно в природата. Обикновено го намираме свързан с друг елемент, тъй като той има силна склонност да се свързва с всичко. Това го прави много добър носител на енергия. При този процес на крекинг обаче се отделя въглероден диоксид като страничен продукт. Възможностите на водородната технология са привлекателни, но все още има дълъг път до създаването на автомобил, който да се движи само с водород. Настоящите водородни превозни средства на Toyota включват батерия, която подпомага ускоряването на автомобила. Водородната енергия работи най-добре при постоянни скорости, а не от различни величини на скоростта, каквито командва търговският автомобил. Tesla отдавна доминира на пазара на електрически превозни средства със своите иновативни и футуристични технологии. Tesla със сигурност ще допринесе значително за развитието на технологията на водородните горивни клетки. Възможно е да видим чисто водородно превозно средство на пътя по-скоро, отколкото си мислим.
Снимка: Pixabay
Източник – Ecoticias / Превод: Safe News